Klanttevredenheidsonderzoek ViaVé: algehele dienstverlening scoort wederom goed

Foto: Pixabay

In juni en juli heeft onafhankelijk onderzoeksbureau Moventem een klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd. ViaVé verzorgt voor de gemeenten Elburg, Ermelo, Harderwijk, Oldebroek en Putten het Wmo- jeugd- en leerlingenvervoer. Ruim 640 respondenten hebben deelgenomen aan het onderzoek.

De algehele dienstverlening scoort bij het Wmo- en jeugdvervoer een 7,8 en bij het leerlingenvervoer een 7,7. De uitkomsten zijn hiermee vergelijkbaar met de resultaten van het voorgaande jaar. Alle onderdelen van de dienstverlening zoals de regiecentrale, het voertuig en de chauffeur worden beoordeeld met scores tussen de 7,3 en 8,3. Alleen de app en de afhandeling van de klachten scoren lager. De beoordeling van de klachtenafhandeling wordt voor het Wmo-vervoer met een 5,9 beoordeeld, voor het leerlingenvervoer met een 5,3. Wel laat de klachtafhandeling een verbetering zien ten opzichte van het voorgaande jaar. In overleg met de deelnemende gemeenten en uitvoerende partijen wordt bepaald op welke manier vervolg wordt gegeven aan de uitkomsten van het onderzoek.

Voorzitter van de stuurgroep basismobiliteit Noord-Veluwe (en wethouder van de gemeente Elburg) Henk Wessel: “Uiteraard gaan we samen met betrokken partijen bekijken hoe we de klachtafhandeling verder kunnen verbeteren. In lijn met onze reizigers ben ik erg blij met de algehele prestaties van ViaVé en het mooie rapportcijfer van 7,8. Ten slotte bedanken wij namens ViaVé alle respondenten die hebben meegewerkt aan het klanttevredenheidsonderzoek.”